ΥΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ

%cf%85%ce%b3%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%83-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%83

ΥΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ

Κρατώντας την  καρδιά υγιή  είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορεί κανείς να κάνει για να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη μείωση των καρδιακών παθήσεων. Καρδιακές παθήσεις είναι βασικά ένα μπλοκάρισμα των αιμοφόρων αγγείων που τροφοδοτούν την καρδιά και τελικά λιμοκτονούν τον καρδιακό μυ του οξυγόνου και ενδεχομένως προκαλούν καρδιακή προσβολή. Πολλοί άνδρες και γυναίκες πεθαίνουν πρόωρα από καρδιακές παθήσεις, με εκατοντάδες ανθρώπους την ημέρα να υποφέρουν από  καρδιακή προσβολή!

Μέρος της αιτίας των καρδιακών προβλημάτων σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο αίμα.

C:\Users\Pouliakakis Stefanos\Pictures\eaa07e607daf7c0667b2baea8ac83a1d.jpg

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΑ ;

Η χοληστερόλη είναι μια λιπαρή ουσία που παράγεται από το ήπαρ και παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των κυττάρων στο σώμα μας. Είναι φυσικό αντιφλεγμονώδες και συμμετέχει επίσης στην παραγωγή βιταμίνης D. Ωστόσο, η υπερβολική χοληστερόλη στο αίμα μπορεί να προκαλέσει ασθένεια της καρδιάς και των αρτηριών, η οποία αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες θανάτου.

Τα τριγλυκερίδια είναι επίσης λιπαρές ουσίες που χρησιμοποιούνται από τον οργανισμό ως πηγή ενέργειας. Είναι κατασκευασμένα από γλυκερόλη και 3 λιπαρά (όξινα) συστατικά. Τα τριγλυκερίδια αποθηκεύονται ως λίπος στο σώμα και κυκλοφορούν στο αίμα για να καταστεί δυνατή η μεταφορά λίπους και γλυκόζης από το ήπαρ. Η χοληστερόλη μεταφέρεται γύρω από το σώμα από πρωτεΐνες, που ονομάζονται λιποπρωτεΐνες . Υπάρχουν  2 κύριοι τύποι λιποπρωτεϊνών  που εκτελούν αυτό το σημαντικό μέρος της ρύθμισης της χοληστερόλης.

Οι λιποπρωτεΐνες χαμηλής πυκνότητας (LDL) μεταφέρουν τη χοληστερόλη από το ήπαρ στα κύτταρα που την χρειάζονται. Η LDL είναι επίσης γνωστή ως «κακή χοληστερόλη» επειδή μπορεί να δημιουργηθεί ως εναποθέσεις στα τοιχώματα των αρτηριών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αποκλεισμό των αρτηριών με πιθανές σοβαρές συνέπειες. Συμμετέχει επίσης στην αποθήκευση λίπους στο σώμα ως λιπώδη ιστό.

Οι λιποπρωτεΐνες υψηλής πυκνότητας (HDL) μεταφέρουν τη χοληστερόλη μακριά από τα κύτταρα και επιστρέφουν στο ήπαρ για να διασπαστούν . Η  HDL είναι επίσης γνωστή ως «καλή χοληστερόλη»

C:\Users\Pouliakakis Stefanos\Pictures\1_lnKeE0_hXJktB-z7jEMYNg.jpg

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΩΝ ;

Τα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα επηρεάζονται από τη διατροφή επειδή όταν δεν καίμε αρκετές θερμίδες, τα τριγλυκερίδια  αρχίζουν και δημιουργούνται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα, γεγονός που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα, τόσο χαμηλότερα είναι τα επίπεδα  HDL – η καλή χοληστερόλη που προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα.

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ;

Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, διασφαλίζοντας ότι δεν είναι πολύ υψηλά. Για να μάθετε ποια είναι τα επίπεδα σας, θα χρειαστεί να ζητήσετε από το GP σας ένα πλήρες Lipid Profile, που λαμβάνεται αφού δεν έχετε φάει τίποτα για 12 ώρες (νηστεία). Πρόκειται για εξέταση αίματος που εξετάζει την ολική χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια, την LDL και την HDL-χοληστερόλη. Μια τυπική δοκιμή χοληστερόλης θα δώσει μόνο συνολικά επίπεδα χοληστερόλης.

C:\Users\Pouliakakis Stefanos\Pictures\ΑΡΤΗΡΙΕΣ-660x330.jpg

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ ;

Οι κατευθυντήριες γραμμές  του ινστιτούτου υγείας καρδιολογίας συνιστούν ότι τα επίπεδα ολικής χοληστερόλης πρέπει να είναι:

  • 5mmol / L ή λιγότερο για τους υγιείς ενήλικες. 
  • 4mmol / L ή λιγότερο για όσους βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο. 
  • Οδηγίες  για τα τριγλυκερίδια νηστείας = 2mmol / L ή λιγότερο.

Εάν έχετε υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη, τότε υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τη χοληστερόλη σας  στο συνιστώμενο επίπεδο.

 Αυτά περιλαμβάνουν:

  • Ανταλλαγή κορεσμένων λιπών στη διατροφή σας για εναλλακτικές λύσεις με χαμηλά λιπαρά ή ακόρεστα λιπαρά.
  • Προσπαθείται να έχετε μια υγιεινή διατροφή, με άφθονη ποικιλία και ίνες ?
  • Εισαγωγή τροφίμων με πρόσθετες φυτικές στερόλες  στη διατροφή σας.
  • Διατηρήστε ένα υγιές βάρος.
  • Διακοπή του καπνίσματος και περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ.

Εάν θέλετε να συνεχίσετε να κρατάτε το σώμα σας υγιές, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις επιπτώσεις της διατροφής και των επιλογών του τρόπου ζωής σχετικά με τα επίπεδα χοληστερόλης. Αν νομίζετε ότι έχετε αυξήσει τα επίπεδα χοληστερόλης, ζητήστε τη συμβουλή του γενικού ιατρός σας για να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την καρδιαγγειακή σας υγεία.

Οι ερευνητές αποδίδουν την προστατευτική δράση στο ότι περιέχουν τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα για τον  εγκέφαλο, τα οποίο είναι ήδη γνωστό και  από άλλες μελέτες ότι προστατεύουν και την καρδιά.

C:\Users\Pouliakakis Stefanos\Pictures\Prevention-not-a-cure-Omega-3-in-heart-disease_wrbm_large.jpg

ΠΩΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΤΕ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΩΝ

Εάν αναρωτιέστε πώς να μειώσετε τα τριγλυκερίδια, ένας υγιεινός τρόπος ζωής είναι καθοριστικός:

  • Διατηρήστε ενεργά ένα υγιές βάρος.
  • Μελέτες έχουν δείξει ότι εάν είστε υπέρβαροι, η απώλεια αυτού του επιπλέον βάρους μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν τα τριγλυκερίδια.
  • Να είστε πιο ενεργός.

Η αύξηση της ποσότητας άσκησης που κάνετε τακτικά έχει επίσης αποδειχθεί ότι βοηθά.  Συνιστάτε  30 λεπτά την ημέρα για τουλάχιστον πέντε ημέρες την εβδομάδα.

Συζητήστε με έναν επαγγελματία υγείας. Εάν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων σας είναι υψηλότερα από αυτά που πρέπει να είναι, είναι σημαντικό να μιλήσετε με το γιατρό σας.

OMEGA 3 DHA & EPA ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΥΓΙΩΝ ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΩΝ

Τα σημαντικότερα απαραίτητα λιπαρά οξέα που υπάρχουν στο Ωμέγα 3 είναι το DHA – εικοσιεξανοϊκό οξύ και το ΕΡΑ – εικοσαπενταενοϊκό οξύ

  • Η ΕΡΑ και η DHA συμβάλλουν στην κανονική καρδιακή λειτουργία με ημερήσια πρόσληψη 3g EPA & DHA.
  • Η ΕΡΑ και η DHA συμβάλλουν στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων των τριγλυκεριδίων στο αίμα με ημερήσια πρόσληψη 2g EPA & DHA
  • Η ΕΡΑ και η DHA συμβάλλουν στη διατήρηση της κανονικής αρτηριακής πίεσης με ημερήσια πρόσληψη 3g EPA & DHA.

Αν ανησυχείτε για τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, τότε συμβουλευτείτε το γιατρό σας για ένα πλήρες λιπιδικό προφίλ (νηστεία) και εάν αυξηθούν τα τριγλυκερίδια τότε μπορείτε να αρχίσετε να παίρνετε έως και 6 κάψουλες την ημέρα, ως μέρος των αλλαγών που θα πρέπει να κάνετε. Εάν είστε υγιείς, παίρνοντας 2000mg ημερησίως Ωμέγα 3 για να βοηθήσετε να διατηρήσετε τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων είναι επίσης κάτι που μπορείτε να εξετάσετε. Σε όλες τις περιπτώσεις, εάν παίρνετε φάρμακα για την αραίωση του αίματος, συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν θέλετε να πάρετε ένα συμπλήρωμα Ωμέγα-3 Συνιστάται να μην υπερβαίνετε μια συμπληρωματική ημερήσια πρόσληψη 5g EPA και DHA σε συνδυασμό.

C:\Users\Pouliakakis Stefanos\Pictures\fish-oil-capsules.png

ΌΧΙ  στα  ΩΜΕΓΑ -3 από  ΨΑΡΙΑ !!!

Μέχρι τώρα νοµίζαµε ότι η θάλασσα είναι τόσο µεγάλη που δεν θα µπορούσε ποτέ να βρωµίσει. ∆υστυχώς κάναµε λάθος. Η θάλασσα είναι πολύ βρώµικη ,την έχουµε ρυπάνει, την έχουµε µολύνει,και είναι γεμάτη τοξίνες, υδράργυρο, και βαρέα μέταλλα . Ωστόσο ο μεγαλύτερος κίνδυνος τοξικότητας από τον υδράργυρο φαίνεται πως βρίσκεται στα ψάρια τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα.

Ο υδράργυρος εμφανίζεται στο περιβάλλον και απελευθερώνεται στον αέρα μέσω βιομηχανικής ρύπανσης. Ο υδράργυρος πέφτει από τον αέρα και μπορεί να συσσωρευτεί σε ρέματα και ωκεανούς και μετατρέπεται σε μεθυλυδράργυρο στο νερό. Αυτός ο τύπος υδραργύρου μπορεί να είναι επιβλαβής για το αγέννητο μωρό και το μικρό σας παιδί. Τα ψάρια απορροφούν τον μεθυλυδράργυρο καθώς τρέφονται με αυτά τα νερά και έτσι συσσωρεύονται σε αυτά.

Ωστόσο, όλα τα ψάρια και τα οστρακοειδή περιέχουν ίχνη υδραργύρου.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, ο κίνδυνος από τον υδράργυρο με την κατανάλωση ψαριών και οστρακοειδών αποτελεί πρόβλημα υγείας. Ωστόσο, ορισμένα ψάρια και οστρακοειδή περιέχουν υψηλότερα επίπεδα υδραργύρου που μπορεί να βλάψουν το αναπτυσσόμενο νευρικό σύστημα του αγέννητου μωρού ή του μικρού παιδιού. Οι κίνδυνοι από τον υδράργυρο στα ψάρια και τα οστρακοειδή εξαρτώνται από την ποσότητα των ψαριών και των οστρακοειδών που καταναλώνονται και τα επίπεδα υδραργύρου στα ψάρια και τα οστρακόδερμα. Ως εκ τούτου, η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και η  Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) συμβουλεύουν τις γυναίκες που μπορεί να μείνουν έγκυες, εγκύους, θηλάζουσες μητέρες και μικρά παιδιά να αποφεύγουν να τρώνε ψάρια και οστρακοειδή .

Ακολουθώντας αυτές τις συστάσεις για την επιλογή και την κατανάλωση ψαριών ή οστρακοειδών, οι γυναίκες και τα μικρά παιδιά θα λάβουν τα οφέλη από την κατανάλωση ψαριών και οστρακοειδών και θα είναι σίγουροι ότι έχουν μειώσει την έκθεσή τους στις επιβλαβείς επιδράσεις του υδραργύρου.

Το EPA και το DHA είναι απαραίτητα λιπαρά οξέα ωμέγα 3 που βρίσκονται συνήθως σε λιπαρά ψάρια ή φυτικά έλαια που προέρχονται από άλγη. Τα λιπαρά ψάρια δεν παράγουν τα ίδια τα Ωμέγα 3, τα περιέχουν μέσα από τα φύκια που τρώνε!

Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα πρέπει να λαμβάνονται από τρόφιμα ή συμπληρώματα, καθώς δεν μπορούν να παραχθούν και να αφομοιωθούν φυσικά από τον οργανισμό.

Παρόλο που το Ωμέγα 3 είναι παρόν σε καρπούς με κέλυφος και σπόρους όπως κάνναβη, λιναρόσπορο, Chia κ.λπ., δεν μεταβολίζονται εύκολα σε EPA και DHA από το πεπτικό σύστημα.

C:\Users\Pouliakakis Stefanos\Pictures\untitledΗ.png

Τα ωμέγα-3 υπάρχουν :Ωμέγα-3 Ιχθυέλαια ψαριών (Μολυσμένα από τις θάλασσες).

                                                      Ωμέγα-3 Σπόροι από λιναρόσπορο,κάνναβη, και chia (Δεν μπορούν να αφομοιωθούν     

                                                      σωστά από τον οργανισμό).

              Ωμέγα-3 από Άλγη (Η τροφή των ψαριών ! Ότι καλύτερο υπάρχει για γρήγορη αφομοίωση).

Ωμέγα-3 από Άλγη (φύκια)  ότι καλύτερο και καθαρότερο που καλλιεργείτε και παράγεται σε ένα καθαρό περιβάλλον με φιλτραρισμένο νερό, που εξασφαλίζει ότι το Vegan Omega 3 είναι μη ρυπασμένο, απαλλαγμένο από τοξίνες και βαρέα μέταλλα όπως ο υδράργυρος , καθιστώντας έτσι ασφαλές, καθαρό και οικολογικά βιώσιμο.

Στην Ελλάδα υπάρχει μόνο ΜΙΑ εταιρία που έχει ΩΜΕΓΑ-3 ΑΠΟ ΆΛΓΗ (ΦΥΚΙΑ)

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ :  LifeRight.gr

0 Comments

M.G